موزاییک نانو

موزائیک نانو

موزاییک نانو

موزائیک نانو

موزائیک نانو سمنت پلاست سنگ مصنوعی

  • ۰
  • ۰

سنگ مصنوعی

برخی از تجربیات شرکت سنگفرش سپاهان در زمینه تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست

با کم کردن آب همراه با ثابت نگهداشتن کار پذیری (با در نظر گرفتن مقدار مناسب رزین مخصوص تولید سنگ مصنوعی و نسبت آب به سیمان در مخلوط) می‌توان بطور محسوسی مقاومت مکانیکی سنگ مصنوعی را افزایش داده ، خطر جداشدگی دانه ها را کم و یکنواختی و تراکم مخلوط را بهبود بخشید.
مقدار واقعی کاهش آب بستگی به مقدار سیمان، نوع مصالح سنگی، پوزولانها، میزان حباب هوا و شرایط محیطی دارد. بنابراین ساختن مخلوط های آزمایشی برای بررسی و رسیدن به خواص بهینه و مطلوب و در ضمن اطمینان از عدم وجود عوارض جانبی نامطلوب مانند جداشدگی دانه ها، آب‌آوری (Bleeding) و کاهش کارپذیری با زمان (یا کم شدن اسلامپ) و… ضروری است.
مقاومت سنگهای مصنوعی با نسبت آب به سیمان مخلوط نسبت معکوس دارد. به عبارت دیگر با کاهش نسبت آب به سیمان مقاومت سنگهای تولیدی بیشتر می‌گردد. از طرف دیگر با کاهش نسبت آب به سیمان کار پذیری مخلوط کاهش می‌یابد.
بدلیل حرارت ایجاد شده از واکنشهای شیمیایی در حین سخت شدن مخلوط در قالب ، قالب کامپوزیت دچار اعوجاج می‌گردد (تاب بر داشتن قالب). لذا لازم است قالبها بدون سربار رها نشوند.
توجه به عمل آوری (Curing) در زمانهای اولیه تولید سنگ مصنوعی بسیار اهمیت دارد.
بدلیل پایین بودن جذب آب سنگهای مصنوعی سمنت پلاست استفاده از شن نخودی در سطح پشت سنگ توصیه می‌شود. در سنگهای مورد استفاده در نما می‌بایست اسکوپ به تعداد مناسب نصب گردد.
جهت انبار سنگهای تولید شده باید تمهیدات خاصی بکار برد (بویژه در مورد سنگهای تازه خارج شده از قالب بدلیل پایین بودن مقاومت سنگها در روزهای اولیه). عدم توجه به این امر باعث ایجاد ترک در سنگها خواهد شد.
خشک شدن سریع سنگهای تولید شده باعث ترد شدن و ایجاد ترکهای موئی در سنگ می‌گردد.
قالبهای لاستیکی در مقایسه با قالبهای کامپوزیت از طول عمر بیشتری برخوردار می‌باشد لیکن هزینه اولیه آن بیشتر است.
در میز ویبره که تنها ارتعاش عمودی دارد، سنگ تولید شده با قالب لاستیکی داری حفره می‌باشد. در برخی موارد میتوان با نیمه پر کردن قالب لاستیکی و سپس ویبره نمودن آن از ایجاد حفرات در سطح سنگ جلوگیری نمود.
استفاده بیش از حد مجاز از رزین مخصوص تولید سنگ مصنوعی باعث کاهش مقاومت سنگهای تولید شده می‌گردد.

  • ۹۵/۱۲/۰۹
  • سنگ مصنوعی سپاهان

سمنت پلاست

سنگ مصنوعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی